Pod pirátskou vlajkou

 

S pirátskou vlajkou pro 3. místo: Chorvatský Buzet s SVC Vitver Racing v European Hillclimb Championship

Poslední, a to 13. podnik ME se konal na jihovýchodě Evropy, kam se tým SVC Vitver Racing rozjel korunovat první místo ve své třídě E2-SH a udržet průběžné 3. místo v ME kategorii II, za fenomenálními Italy Simonem Faggiolim a Faustem Bormolinim.

Tým udělal dost změn na Vláďově Audi WTTR- DTM z důvodu větší spolehlivosti vozu, hlavně při řazení.  Ale díky pracovní vytíženosti majitele a prioritního jezdce týmu nebylo možné vůz plně  otestovat,  a tak chování Audi byla taková jedna neznámá. Neopomeneme ani na účast Martina Šípka z BP Autosport Bruntál, který si zde prvně vyzkoušel dvoulitrový vůz  Lotus Evora z dílen SVC Náchod.

Jeho cílem bylo vyzkoušet si některé technické prvky a konstrukční finesy používané týmem SVC, aby mohl tyto prvky případně přenést do svého týmu, který se zúčastňuje úspěšně 24-hodinových  vytrvalostních závodů s vozem BMW M3.  

Na pětikilometrové trati 32. ročníku závodu Buzetski Dani si museli piloti závodních strojů dát zejména pozor na povrch vozovky. Přechody snad 18-ti druhů asfaltu, ve spojení s vápencovými přísadami, tvoří kluzký povrch a tím nevyzpytatelné chování vozu v zatáčkách i na výjezdech z nich. Ve spodním úseku byla trať o třetinu zúžena z důvodu sesuvu půdy po přívalovém lijáku, a tak se v tomto úseku nemohlo jet naplno.   

SVC 3.jpg

Teď už k závodu jako takovému. První trénink v sobotu odstartoval úderem desáté hodiny. Pro SVC Vitver Racing byl začátek závodního víkendu díky vysokému počtu startujících zdlouhavý. Po první tréninkové jízdě zaměřené jen na seznámení se s tratí a kvalifikování do závodu přišla druhá jízda, ve které - jak my říkáme - přišla malá „klopota“ u Lotusu. Martin, který je menšího vzrůstu a na závody přijel přímo ze 24-hodinového závodu v Barceloně, nedosáhl úplně na ovládací prvky vozu, a tak díky své síle a závodnickému nasazení, tak pevně držel volant, že to nevydržela titanová příruba jej držící a ten mu při vytočeném čtvrtém rychlostním stupni zůstal v rukách.   Martin profesionálně Lotuse bez poničení zastavil, a tak týmoví servisní mágové Martin Černý a Míra Michl neměli moc starostí připravit Lotuse Martinovi do hlavního závodu. Martin Šípek obdržel veliké uznání za zvládnutí situace . Vláďu zastavili na trati dík poruše týmového vozu jedoucího před ním na červenou vlajku a opravna jízda z 8. zatáčky mu nebyla povolena. Tak Láďa dovrkal s Audi do cíle s „krásným“ časem 17:38,014, což dávalo velký prostor pro velké zlepšení do závodních jízd J.  Nejlépe to popsal sám Martin Šípek: „Už vím, co znamená, když se řekne, že jsem se ze závodníka stal jen účastníkem závodu.“  J    

Byla jen škoda, že se nepodařilo odzkoušet nové nastavení vozů pro závod, a tak se oba piloti rozhodli pro návrat k základnímu setupu do závodních jízd.   

SVC-2.jpg

Celá řada havárií v 1. závodní jízdě posunula náš start až do hodin po poledni. Vyrovnaný Vláďa si zajel oba závodní časy skoro totožné a s celkovým časem 5:19,001 se umístil v TOP 10 a jako nejrychlejší auto s oknem a stěračem z tohoto krásného závodu pod Buzetským hradem. U Martina Šípka bylo znát sblížení se s autem, kdy již s motorem, který má za sebou tři sezony a je těsně před revizí, posouval  své časy po 4 sekundách a s časem 5:41,740 se dostal mezi nejrychlejších 25 aut závodu.  Ve třídě  E2-SH, si tak tým SVC Vitver Racing a BP Autosport Bruntál přivezli 1. a 2. místo.

  A pak následovalo to, proč jsme do Buzetu přijeli s vyvěšenou pirátskou vlajkou. Tou  jsme dávali najevo, že se budeme chovat stejně  jako piráti, tedy oko za oko....... Před odjezdem jsme se z Itálie dozvěděli o tom, že pokud by to M. Benešovi bodově na nás dalo,  tak se nás pokusí ze závodu  diskvalifikovat, aby se tímto způsobem posunul v celkové klasifikaci ME na naši pozici.

 A protože mladičkého Švýcara Ducommuna, který v první závodní jízdě nadělil Milošovi přes čtyři vteřiny, potkala v druhé jízdě porucha a ze závodu odstoupil, došlo na již zmiňovaný protest na způsobilost našeho Audi WTTR DTM.  A to od týmu jedoucího pod stejnou licencí v šampionátu Mistrovství Evropy - tedy Czech National Teamu. To se opravdu může stát jen v ČR.  Komisaři FIA posuzovali vozidlo dlouhé 3 hodiny, kdy prověřovali protest podaný na způsobilost naší závodničky Audi WTTR,  konkrétně na rozměr předního okna. Tým dodal komisařům nad rámec podaného protestu, také atest od předního okna z Audi WTTR. Technici a delegáti vozidlo posoudili a potvrdili,  že odpovídá technickým předpisům a řádům pro závody Hillclimb Championship a neoficiální výsledky, podepsali jako oficiální. Tady jen podotknu, že je tisíc a milion způsobů, jak si toto okno prověřit dopředu a předejít této trapné situaci. Ukazuje to na technickou nevyzrálost, jak týmu co protest podal, tak  sojčákoj z Trautenberkova.

Týmy SVC VITVER  RACING a hlavní partner- SVC Náchod s.r.o. , největší výrobce tažných zařízení v ČR, se mohou radovat.

V sezoně 2013, která nebyla lehká, kdy se nepodařilo po zásadních změnách vozu Audi WTT-R s dodavateli vše uvést do 100% stavu, kdy majitel a jezdec týmu V. Vitver byl velice pracovně vytížen, prodělal dvě operace očí a z těchto důvodů se nemohl zúčastnit všech podniků, je umístnění přímo fantastické.

Ve třídě E2- SH:  1.-Vladimír Vitver,  Audi WTT-R, 2.- Roman Schwan, Renault Megane/Lotus Evora. 

Ve  Skupině II tedy E2 –  si Vladimír Vitver pojede 10. listopadu do Francie pro pohár za třetí místo absolutně a je nejlépe klasifikovaným Čechem, hned za 1. Simonem Fagiolim a 2. Faustem Bormolinim. 

Tým si pro sezonu 2013 správně rozvrhnul sezonu, aby se mohl se skromným rozpočtem účastnit vybraných závodů po Evropě. Také pomohlo to,  že se jelo dost závodů za plný počet bodů. Je jen škoda, že v nejtěžších závodech, jako je italské Trento, či švýcarské St.Ursanne, jeli ve třídě jen 4 závodníci, a tak i když se bojovalo o umístění a třída se vyhrála, bylo to jen za polovinu bodů.  

Přes tato velká úsporná opatření  tým ještě podporoval další jezdce.  Jako velký úspěch řadíme opavského skromného závodníka Romana Schwana, který v sezoně startoval s technikou Renault Megane,  jež není v rámci skupiny již konkurenceschopná. Ale ve chvíli, kdy přesedl do Lotusu Evora ukázal své kvality a cit pro vozidlo a trať, proto mu umístění Mistrovství Evropy patří zaslouženě.

Další závod, kterého se účastníme,  je takzvané „setkání mistrů“ v německém Mickhausenu. Tam V. Vitver (pokud mu to zdravotní problémy s očima dovolí), R. Schwan a M. Šípek dostali pozvání na

ukončení sezony  2013, kam se jako každý rok mocinky moc těšíme.   Team SVC Náchod

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ve Slovinsku si Miloš Beneš připsal první vítězství v absolutním pořadí v této sezóně.

17.10.2013

Ve Slovinsku si Miloš Beneš připsal první vítězství v absolutním pořadí v této sezóně.

Po 1. místě v absolutním pořadí  Miloše Beneše ve Slovinsku pokračoval seriál ME v Chorvatském Buzetu.

 

Výsledky Slovinsko - absolutní pořadí:

racing team.jpg

1. Miloš Beneš (Osella) E2-SS

2. Fausto Bormolini (Osella) E2-SC

3. Patrik Zajelsnik (Norma) E2-SC

 

Faggioli (Mistr Evropy 2013) si vybral účast v italském šampionátu, ve kterém bojoval o titul Mistra Itálie a který se jel ve stejném termínu jako závod v Buzetu.

V absolutním pořadí se Miloš Beneš umístil v Buzetu na 1. místě.

Po Faggiolim, který ve Slovinsku nestartoval,  má Miloš Beneš nejvíce vítězství v letošní sezóně v absolutním pořadí.

 

 

Výsledky Chorvatsko (Buzet) - absolutní pořadí:

Poz.
Pos.

S.B.
S.N.

Klasa
Class

Ime i prezime
Competitor

Klub
Club

Vozilo
Vehicle

Vrijeme
Time

Zaost.
Gap

U.Zaost.
Diff

1

21

E2-SS-3000

 Miloš Beneš

 CZECH National Team

 Osella FA 30

4:35,188 

0,000 

0,000 

2

22

E2-SS-3000

 Otakar Krámský

 CZECH National Team

 Reynard K13

4:36,636 

1,448 

1,448 

3

7

E2-SC-3000

 Patrik Zajelsnik

 V-Racing Velenje

 Norma M 20 F

4:38,865 

2,229 

3,677 

4

24

E2-SS-3000

 Laszlo Szasz

 AK Dubrovnik Racing

 Reynard F 3000

4:42,539 

3,674 

7,351 

5

12

E2-SC-3000

 Jovan Aćimić

 Jovan Aćimić

 Osella PA 20 P

4:50,384 

7,845 

15,196 

6

9

E2-SC-3000

 Riccardo Ala

 ACI Torino

 Sighinolfi BMW 3000

5:01,897 

11,513 

26,709 

7

6

E2-SC-3000

 Urs Müller

 Ceylin Motorsport

 Osella PA 30

5:02,945 

1,048 

27,757 

8

8

E2-SC-3000

 Niko Pulić

 AK Dubrovnik Racing

 Radical SR8

5:03,962 

1,017 

28,774 

9

10

E2-SC-3000

 Alexander Zajelsnik

 V-Racing Velenje

 Norma M 20 F

5:13,058 

9,096 

37,870 

10

225

E2-SH+3000

 Vladimir Vitver

 CZECH National Team FAS

 Audi WTTR

5:19,001 

5,943 

43,813 

11

85

E1-6500

 Robert Bradarić

 AK Solin

 Ford Escort Cosworth

5:21,649 

2,648 

46,461 

12

167

N+3000

 Tomislav Muhvić

 AKK Petar Klepac

 Mitsubishi Lancer EVO IX

5:27,993 

6,344 

52,805 

13

179

N+3000

 Igor Stefanovski

 AKK Prosport

 Mitsubishi Lancer EVO IX

5:28,278 

0,285 

53,090 

Skupina N jsou  závodní vozy kategorie I s minimální možnou úpravou  podle předpisů

Bodování do seriálu ME - Buzet:

 Miloš Beneš             vítěž skupiny E2-SS            0,000

Patrik Zajelsnik                     vítěž skupiny E2-SC       +   3,677 vteřin

Vladimír Vitver             vítěž skupiny E2-SH       + 43,813 vteřin

 

Celkové umístění Miloše Beneše v ME:

  • ve skupině E2-SS celkově na 2. místě
  • v šampionátu ME celkově na  4. místě

 

Systém bodování Mistrovství Evropy v kategorii II:

Kategorie II je rozdělena do tří skupin. Skupinu E2 - SS (monoposty), E2 - SC (dvoumístné prototypy) a E2 SH (siluety). 

Podle umístění ve své skupině získá pilot body do celkového hodnocení seriálu Mistrovství Evropy (ME). Tzn., že v jednom závodě získá první z každé skupiny 25 bodů do konečného hodnocení seriálu ME.  Pilot, který se umístí například na druhém místě v absolutním pořadí závodu a před ním je pilot z jeho skupiny, získá pouze 18 bodů za druhé místě ve své skupině.

Konečné hodnocení seriálu ME pak neodpovídá skutečnému umístění jednotlivých pilotů a rozložení sil na trati v absolutním pořadí v jednotlivých závodech a neznamená, že nejrychlejší piloti jsou v konečném hodnocení seriálu ME na předních příčkách, spíše naopak.

 

 

Poslední závod Mistrovství České republiky se jel v Rakousku.

V případě vítězství Václava Janíka v St. Agathě by se Miloš musel umístit do 5. místa v absolutním pořadí a v případě, že by se Václav Janík umístil na 3. místě, tak by Miloš nemusel v tomto závodě startovat a body by mu stačily na získaní titulu Mistra ČR v absolutní klasifikaci.                                                                                                                                                                    

Miloš Beneš jako správný pilot nenechal nic náhodě a na jistotu jel pouze v sobotních tréninkových jízdách.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    V nedělních závodních jízdách dosáhl Miloš v každé jízdě nejlepší čas a tedy i součtem časů z jednotlivých jízd se umístil v St. Agáthě na 1. místě v absolutním pořadí.                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Škoda jen, že měl Miloš problémy s řazením, protože mu o pár desetin unikl traťový rekord z roku 2000.                                

Mistrovství České republiky v absolutním pořadí  je jako v ostatních národních mistrovstvích na rozdíl od Mistrovství Evropy bodováno normálně, tzn. pilot si připíše tolik bodů, podle toho, na kterém místě v absolutním pořadí dokončil závod.

Konečné pořadí Mistrovství České republiky v absolutním pořadí:

1. Miloš Beneš E2-SS               100 bodů

2. Václav Janík   E2-SS               79

3. Otakar Krámský E2-SS        67

4. Dušan Nevěřil  E2-SC                   64

Text: RS

Photo: Roni Ditrich

Mediálním partnerem Racing teamu jsou noviny Echo

 

 

TŘESTE SE, PROFESIONÁLOVÉ….

8.10.2013

 

Koncem září se konalo v německém – Eilenburgu,  26.9.2013,  Mistrovství světa amatérů WUAP v benchpressu. A samozřejmě nemohl zde chybět náchodský borec Jiří Havrda. A jak se mu tentokrát dařilo? Je jisté, že mezi ostatními závodníky nenalezl konkurenci a vytvořil světový rekord vzepřenými 350 kg. Stal se tak absolutním vítězem, když vzepřel největší váhu v celé soutěži. Za sebou nechal s 340 kilogramy reprezentanta z Ameriky a Francouze, který vzepřel 330 kg. Toto mistrovství Jiří pojal  jako svou průpravu na Mistrovství světa profesionálů, které se koná ve dnech 26.10. až 2.11.2013 v Praze.

Jirka si váží všech, kteří  mu vyšli vstříc, aby mohl vycestovat a sklízet úspěchy.

RENOIL CZ s.r.o. Air power - series - MS Nářadí Náchod, GEMS – diamantové šperky Nové Město n.Metují, Mošna a.s. Červený Kostelec, Ložiska - hydraulika velkoobchod Náchod - Vít Jirásek, SVC Náchod Vladimír Vitver, Výrobní družstvo Sněžka Náchod, RD FINAL STAV s.r.o. - stavební firma, Rivet factory, Bar Skála Trutnov - Náchod, Profi energy, ELPRO systems, Petr Pultar - Niki,  RENIOL CZ s.r.o., Silver Gold a.s., Philipp - sportovní trávníky Zdeněk Philipp. Všem patří veliký Jirkův dík, stejně jako veliký vděk manželce Lence za podporu A nezapomíná ani na Karla Mikeše a Honzu Rouska, kteří stojí po jeho boku.... Zpracovala Laďka Škodová, foto archiv Jiřího Havrdy

Mediální partnerem Jiřího Havrdy jsou již dlouhá léta noviny Echo. Více na www.novinyecho.cz – Echo Plus

 

Nábor baskeťáků

3.10.2013

Nábor mladých baskeťáků

TJ SPŠS Náchod pořádá nábor mladých sportovců dívek a chlapců z 1. až 4. tříd. na basketball

Kdy? Pondělí a pátek od 15-16:30

Kde? SPŠ stavební, Pražská 931, Náchod.

Více informací podá Pavel Prouza 608 667 732

Útulkáči v Babiččině údolí

14.9.2013

„Útulkáčci“ z Lukavice na posvícení v Babiččině údolí!!!

Přijďte se podívat na pejsky z Psího domova v Lukavici v sobotu 28.9.2013 před Rudrův mlýn v Ratibořicích.

Při návštěvě Svatováclavského posvícení 2013 ve „mlejně“ mějte oči i srdce otevřené. Posvícení se zúčastní i opuštění a týraní pejsci, kteří se těší na Vaši návštěvu a Vaše pohlazení. Budou vděční i za případné dárky pro zúčastněné pejsky, ale i ty psí holky a kluky, kteří nebudou moci přijet. Už teď se na Vás těší!

 

Studenti na náchodských Kurónských slavnostech

14.9.2013

 

Střední škola oděvní služeb a ekonomiky

Studenti na Náchodských Kuronských slavnostech

Město Náchod ve spolupráci s Územní památkovou správou na Sychrově a Státním zámkem Náchod pořádá již tradičně první zářijovou sobotu Náchodské Kuronské slavnosti. Na nádvořích náchodského zámku se představily rozličné umělecké soubory od tanečních přes dramatické až po hudební.

Jedním bodem zajímavého programu se stala i módní přehlídka Střední školy oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec. Naše škola se Kuronských slavností zúčastnila již po šesté, dvakrát dívky předváděly modely v Piccolominské zahradě, čtyřikrát na podiu před zámkem.

Studenti představují modely, které navrhli a zhotovili v hodinách praktických cvičení a v předmětu navrhování. Během studia vytvářejí na základě zadání návrhy modelů, se kterými se účastní různých soutěží, přehlídek a různých kulturních akcí. Ve čtvrtém ročníku podle vzdělávacího plánu navrhují historické, divadelní a scénické kostýmy. V loňském školním roce zadání znělo „Kostýmy na víly“ a „Historický gotický kostým ze 14. století “, krále a královnu studenti předvedli na náchodském zámku.

Školní fiktivní firmy v novém školním roce

Studenti 3. a 4. ročníku oboru Ekonomika a podnikání i v letošním školním roce zahájili svoji činnost ve fiktivních firmách. Jejich počet vzrostl oproti loňskému roku, již na škole pracují tři fiktivní firmy. Firmy se zabývají obchodní činností v oděvním oboru. Firma 4. ročníku Jan Společenský – SVĚT MÓDY, s. r.o. nabízí dámské šaty a doplňky z patchworku, firma 3. ročníku Retro styl je zaměřena na prodej oblečení v retro stylu a záměr prodeje oblečení pro spánek a doplňků k tomuto oblečení bude uskutečňovat druhá firma z ročníku. Studenti se při své činnosti ve firmách zdokonalují v technikách prodeje svého nabízeného zboží, v komunikaci se zákazníky i v cizím jazyku, ve vedení veškeré podnikové agendy včetně vedení účetnictví a plnění daňových povinností. Odměnou za jejich práci bude jistě opět velmi dobré umístění na veletrzích fiktivních firem konaných pod záštitou Centra fiktivních firem v Praze, tak jako tomu bylo v minulém školním roce. Naše dvě fiktivní firmy jako jediné získaly na regionálním veletrhu FF v Náchodě za svůj předvedený výkon Speciální cenu Centra fiktivních firem. Na prestižním Mezinárodním veletrhu fiktivních firem v Praze v konkurenci139 tuzemských a zahraničních fiktivních firem, kde soutěžili studenti z loňského 4. ročníku z firmy Jan Společenský - SVĚT MÓDY, s. r. o., obsadila tato firma ze 70 soutěžících tuzemských fiktivních firem výborné 10. - 11. místo v kategorii nejlepší katalog, v hodnocení stánků 12. - 15. místo a v celkovém hodnocení fiktivní firmy ze všech zúčastněných 139 firem nádherné 25. - 26. místo. Činnost ve fiktivní firmě je pro studenty velkou zkušeností, kterou mohou využít po skončení studia ve svém profesním životě.


Rekonstrukce Autobusového nádraží je v plném proudu foto: Josef Pepa Voltr

K článku Když se rodí jezero... Byli jsme při tom! viz. ECHO č. 25

K článku Když se rodí jezero... Byli jsme při tom! viz. ECHO č. 25

K článku Když se rodí jezero... Byli jsme při tom! viz. ECHO č. 25

K článku Když se rodí jezero... Byli jsme při tom! viz. ECHO č. 25

K článku Když se rodí jezero... Byli jsme při tom! viz. ECHO č. 25

K článku Když se rodí jezero... Byli jsme při tom! viz. ECHO č. 25

K článku Když se rodí jezero... Byli jsme při tom! viz. ECHO č. 25

Ciaf 2013

Ciaf 2013

Ciaf 2013

Ciaf 2013

Ciaf 2013

Ciaf 2013

Ciaf 2013

Ciaf 2013

Ciaf 2013

Ciaf 2013

z archivu Jirky Havrdy

z archivu Jirky Havrdy

z archivu Jirky Havrdy

z archivu Jirky Havrdy

z archivu Jirky Havrdy

z archivu Jirky Havrdy


27.4.2016